Friday, August 7, 2009

alhamdulillah.....

holla dan salam untuk sume..huhu..dh agk smggu aku tak Update blog ini yerk....almaklumlah...mcm2 hal yg blaku(pdhaltak der lah hal sgt)..huhu...cuti smggu..mcm tau2 jek...coz ditakdirkan dan nak dijadikan cerita..aku pon turut serta terlibat dalam satu kes demam yg tak mahu kebah2.........

agk2 dlm mlm ahd..aku dh muler rse something yg tak kene pader ku..hum..rse nk demam...then pade esoknyer...aku pon mrasekan yg aku demam yg amat panas sekali...ape yg aku ley wat..hnyalah bring...baring...dan baring...badanku terasa amat lemah sekali...antibodyku spti tidak berfungsi....las2..ptg tue...mama dcide bwaku ke hospital besar ipoh..kt klinik die..untuk ambik ubat dan jmpe doc...dpt nombor 1007...nombor tertera 1688..wah...kne tggu patah blik??mmg lme..then..aku pon dpggl no. ku..dpt la kad yg mnyatakan aku kne pg bilik skian2..dpt blik 10..tggu lme lg..aku dah tak tahan....bdn mmg tak larat n letih gler..rse sengal2 pon ader jgk..

aku akhrnyer pon dpriksa...tgk2..tak demam??cis!!mmgla...dh tggu pny lme..tmperature mmgla turun...haih...las2...aku dpt panadol....ubt batuk...dan ubt slsema........dgn injection yg tak mnyakitkan...

mlm tue..aku pon tido dgn hrpn untuk smbuh......tup2..pg esoknyer...aku msh spt biase...panas....mmg bdnku pns....aku terlantar ats katil spt org yg hdup nyawa2 ikan jek....hum..dlm hati...btapa besar ujian yg KAU timpa padaku Yang maha Esa...mlm itu...mama dan abah sekali lg mbwaku ke klinik bhmpiran...dkt jgk ngn rumah....aku diberi ubat yg lain..kata doc tue..ubt2 hospital itu tidak cukup kuat bg ku....hum...mlm tue...aku pon sleep after mkn ubt2 tsebut...pg esok...ku trase yg aku dh mkin smbuh..dh muler peluh...dan pd hri itu juga..selera mknku muler btmbh..huhu...

tp...msuk hari ke 4...aku jd weak n weak blik...bdnku kmbali pns..pns..dan pns..amat merisaukanku.....mama dan abah.....ptg tue after mamam blik dr skolah,die pon bwk aku sklai ag ke knik..mmndgkn ubt dmmam dah hbis...doc pon mmberi aku bntuan pnafasan..kerana aku mmg agk sukar untuk bernafas ktika itu....kahak di dadaku agk bnyk..hurm....die pon tmbh ubt...suh aku mkn on time..n mlm nnti die nk jmpe skali ag....alhmdulillah..laps aku bgun dr tido...aku rse yg aku dh mule ok...peluh..dan lrt untuk bgun...mkn..
mlm itu..aku bjumpa skali ag ngn doctor...die pon kte keadaan aku dh mkin ok...tp klau smpai esok tak ok..sampel darah mgkin diambil untuk ujian di makmal to detect whether ade h1n1 atau tidak...
keesokan hri...aku mrasakan yg aku btol2 dah smbuh dan ok.....alhmdulillah....syukur padamu Tuhan Yang Maha Esa....mama,abah,abg mntk maaf bnyk2 coz mnyusahkan mama dan abah wktu abg tak sihat..berulang alik ke klinik...mghbskan wang ringgit...semata2 untuk mlihat abg sihat spt biase...hnya Tuhan yg mmpu mmbls Jasa kalian.......n to my one n only...thnx sbb tlalu mgmbil berat tntg diriku...........bg smgt kpdaku...thnx..........-----

No comments:

Post a Comment